ecomail.cz

Cvičenie na prebudenie meridiánov

Meridiánové alebo orgánové cviky sú zamerané na precvičenie a posilnenie meridiánov, zvýšenie prúdenia energie v orgánoch človeka. Zobudíme spiace orgány a necháme energiu voľne prúdiť! Uvidíme, ako nám za to naše telo poďakuje.


Cvičením týchto cvikov neposilňujeme svaly ani nespaľujeme tuky ako pri bežných cvičeniach, ale uvoľňujeme energetické dráhy tak, aby plynule prechádzala energia, nedochádzalo k energetickým blokom, a teda aj k problémom jednotlivých orgánov ležiacich na meridiánoch. Pravidelným cvičením týchto cvikov predchádzame únave aj rôznym chorobám. Každá energetická dráha ovplyvňuje aj pohybovú sústavu, ktorá sa nachádza v blízkosti daného meridiánu. Cviky sú stavané tak, aby mohli uvoľniť energiu, uvoľniť svaly, kĺby a pozitívne tak pôsobiť nielen na svalový a kĺbny aparát, ale aj na spriechodnenie dráhy. Jednotlivé cviky slúžia aj ako pomôcka na včasné diagnostikovanie problémov v meridiánoch. Čím ťažší je pre nás daný cvik, čím náročnejší až bolestivejší je pre nás cvik, tým väčší problém v danej dráhe, teda aj orgáne máme.

Pri cvičení vychádzame zo základnej pozície a v cieľovej pozícií sa snažíme vydržať na tri nádychy a tri výdychy, dýchame plynulo a pokojne. Ideálne je si pri cvičení vizualizovať priebeh dráhy alebo si aspoň predstaviť orgán, ktorému spriechodňujeme tok energie. Cvičiť je najideálnejšie ráno alebo večer. Začíname cvikom na uvoľnenie toho orgánu, ktorý je aktivovaný v danej hodine, riadime sa teda orgánovými hodinami podľa čínskej medicíny.


Pravidelným cvičením tejto zostavy obnovíme priechodnosť energetických dráh a pozitívne ovplyvníme funkcie, ktoré plnia. Stuhnuté svaly sa zrazu uvoľnia, budeme sa cítiť plní energie, vzpružíme telo, uvoľníme boľavé kĺby. Pravidelným precvičovaním celej zostavy docielime harmonizáciu celého tela a pružnosť nášho CORE (stredu tela – oblasť panvy, brušného svalstva a chrbtice). Zároveň sa naučíme preciťovať a počúvať, čo nám chce telo povedať. Každé ďalšie cvičenie bude ľahšie a jednoduchšie. Najideálnejšie je túto zostavu zvládnuť ako komplexné cvičenie, teda naraz. Harmonizujeme tým tok energie v celom organizme a predchádzame vznikajúcim problémom.

OBRÁZKOVÝ PREHĽAD CVIKOV ORGÁNOVEJ SÚSTAVY:
Cvičíme každý deň celú zostavu cvikov ráno alebo večer. Začíname pozíciou podľa toho, aký orgán je v danom čase aktívny - časové rozpätie uvádzame pri každom cviku v zátvorke. Ak teda cvičíme ráno o šiestej, aktívne je podľa informácie v zátvorke pod obrázkom hrubé črevo, začíname teda cvičením 2, prejdeme všetky pozície a končíme cvičením 1.

Autorka: Mgr. Karina Homzová