ecomail.cz

Pohyb nie je na nič!

Presedíte hodiny pri počítači? Máte málo pohybu? Okrem priberania na váhe a vyvíjajúcej sa obezite telo vystavujete aj zvýšenej hrozbe vzniku zdravotných problémov od cukrovky až po kardiovaskulárne ochorenia.

Ani vy počas dňa neurobíte ani krok naviac? Odborníci upozorňujú, že stačia len dva týždne obmedzenej fyzickej aktivity na to, aby človek začal zaznamenávať negatívne pôsobenie na zdravie a zvyšuje sa riziko vzniku chronických ochorení. Preto zaraďte pohyb do svojho denného plánu. Stačí chodiť po schodoch a nepoužívať výťah, denne sa prejsť pol hodinku rýchlou chôdzou, vystúpiť z električky o zastávku skôr a namiesto auta používať vlastné nohy či bicykel. Ak sa nepohybujete dostatočne, používajte bioinformačné výživové doplnky ANDROZINGEROCEL kvapky. Oba podporujú cirkuláciu energie v obličkách, ktorých dlhodobé oslabenie má za následok narušenie hormonálneho systému. Vtedy hrozí, že síce príjmeme rovnaké množstvo potravy ako ostatní, ale priberáme zo "vzduchu".

Najskôr priberáme v oblasti brucha
Ak sa nepohybujeme dostatočne, začína sa hromadiť tuk v oblasti brucha, objavuje sa zvýšená hladina krvných tukov, čo sú znaky predchádzajúce cukrovke a kardiovaskulárnym ochoreniam. Zvýšenie počtu krokov za deň by tak mohlo odvrátiť príčiny vzniku chronických ochorení. Keď podľa odborníkov nie je z krvného obehu odstraňovaný nadbytok tukov a cukrov, dostávajú sa tam, kde ich nechceme mať a spôsobujú problémy v bežných metabolických dráhach. Odborníci upozorňujú, že celková kostná a svalová hmota v tele klesá znížením fyzickej aktivity.

Ako získame viac energie?
Vďaka tomu, že sa pohybujeme, môžeme prostredníctvom systémov energetických dráh v tele, meridiánov, do určitej miery ovplyvňovať funkciu našich orgánov. Spotrebovávame totiž energiu, a tak sa cítime unavení. Ide ale len o dočasnú únavu, pretože telo hneď po cvičení začne čerpať energiu ako poistku pre ďalšiu záťaž. Znamená to, že pohyb je pre nás prospešný z hľadiska získavania energie, aby sme sa cítili lepšie a tiež zdravšie.


Dôležité meridiány

Z hľadiska čínskej medicíny zodpovedá za kvalitu svalov slezina. Ak nám však dlhodobo zle pracujú obličky, časom sa začne prejavovať energetická disharmónia aj v slezine. Teda aj funkcia obličiek má podľa čínskej medicíny vplyv na kvalitu svalov, ale tiež na správnu činnosť hormonálneho systému. Disharmónia hormonálneho systému potom ľahko vyústi do obezity. Počas pohybu dochádza k produkcii endorfínov, hormónov šťastia, do tela, vďaka nim sme pokojnejší a šťastnejší. Tak nám môže pohyb pomáhať odbúrať iné prostriedky, ktoré užívame na upokojenie a na spanie. Pravidelné cvičenie aspoň dvakrát týždenne nám teda prinesie vyššiu kvalitu života. Počas dňa budeme pokojnejší a počas nocí budeme nerušene spať.

Autor: Vladimír Ďurina